מאמרים אחרונים
Please reload

תגיות

תוכן, תוכן ... אבל איזה תוכן יביא לכם תוצאות

21.11.2017

 

היא היתה יפה מאוד. ישבה מולי בשמלה קצרצרה רגל על רגל ועפעפה באלגנטיות. עיניה היו כחולות אפורות וריסיה ארוכים. שפתיה נראו רכות מאוד כשאמרה לי: "אני אוהבת גברים עם תוכן".

 

אהבתם את הפתיח? מעולה. סוג התוכן הזה שייך לאב-טיפוס של אסטרטגיה דיגיטלית שנקרא "מודל הפיתוי". כדאי לכם להשתמש בו כאשר אתם פונים לקהל יעד שאין לו עיניין  מלכתחילה במה שיש לכם לומר לו ואתם מתפרצים בעצם לתוך חייו ומנסים להדליק אותו על משהו. סגנון הפניה ההתחלתי צריך להיות מסקרן, מגרה את הדמיון, פרובוקטיבי או תופס את תשומת הלב בדרך אחרת ... שלא קשורה ישירות לנושא העיקרי שלכם.

 

שיווק באמצעות תוכן הוא כלי חשוב מאוד אבל חברות מסוגים שונים צריכות להשתמש באסטרטגיות תוכן שונות. יש חמש עיקריות.

 

אם קהל היעד שלכם נמצא אתכם בקשר מתמשך ומתעניין לאורך זמן בתחום המקצועי שלכם (למשל אנשי מקצוע) או מושקע רגשית בארגון שלכם או בדמות מפתח אצלכם (למשל מועדוני מעריצים או תנועות פוליטיות) הם רוצים מידע "למתקדמים" ועמוק. מידע עדכני וחדשני או מידע "מאחורי הקלעים". זה אב-טיפוס של אסטרטגיה דיגיטלית שנקרא "מודל הקהילה".

 

אם קהל היעד שלכם קונה מכם לעיתים די קרובות (אבל יכול לקנות גם מאחרים) ואין להם עיניין עמוק בכם או בתחום המקצועי שלכם, הם מוכנים לקבל מכם מעת לעת תוכן קליל, אפילו הומוריסטי, שחושף אותם לחידושים אצלכם, מציע להם הזדמנויות משתלמות ("מועדון הטבות") או נותן להם תשומת לב אישית ליום הולדתם למשל. זה אב-טיפוס של אסטרטגיה דיגיטלית שנקרא "מודל הנודניק הנחמד".

 

לעומת זאת, אם קהל היעד שלכם קונה מוצרים כמו שלכם לעיתים רחוקות מאוד או  אפילו פעם בחיים (נניח, ניתוח לתיקון ראיה) ולתקופה מוגבלת הם מאוד מתעניינים בתחום המקצועי שלכם, די לעומק, התוכן שהם רוצים הוא תוכן רציני ויסודי אבל למתחילים. תוכן שידריך אותם צעד אחר צעד. לאב-טיפוס הזה של אסטרטגיה דיגיטלית קוראים "מודל ההימצאות".

 

לבסוף, אם קהל היעד שלכם יודע שהוא צריך מוצר או שירות כמו שלכם אבל נמנע מלהגיע לזה ודוחה את העניין כי זה מפחיד אותם או לא נעים להם או שסתם הם לא מפיקים מזה הנאה (תחשבו על בדיקות רפואיות) אתם יכולים להזיז אותם לקראת קניה באמצעות תוכן שמעורר בהם רגשות חזקים חיוביים או שליליים או באמצעות רציה חברתית. לאב-טיפוס הזה של אסטרטגיה דיגיטלית קוראים "מודל הדירבון".

 

זה באמת היה על קצה המזלג. כל אחד מחמשת המודלים מספק הנחיות מפורטות לשיווק ולא רק בתחום התוכן. המודלים הם חלק מ- "שיטת הכפפה" שמאפשרת לכם לדעת מראש ובודאות איזה אמצעים של שיווק דיגיטלי יהיו אפקטיביים לחברה שלכם ויביאו לכם תוצאות וגם איך להשתמש בהם. "שיטת הכפפה" היא כלי עזר מהפכני להחלטות מנכ"ל בשיווק דיגיטלי. אם תשתמשו בשיטה השיווק שלכם יהפוך לממוקד, שיטתי ותכליתי. אתם תדעו בדיוק מה יעבוד בשביל החברה שלכם.

 

 

 

 

 

Please reload