מאמרים אחרונים
Please reload

תגיות

איך בונים אימפריה של מיליארדים?

27.03.2016

 

הגומה האחרונה במסלול הגולף הידוע של Coeur d'Alene, Idaho מצויה על אי קטן בתוך המים. עמדנו על החוף. היתה שעת שקיעה. הלקוח שלי, אגדה אמריקנית אופיינית בעשור הרביעי לחייו באותו זמן, נשען על המחבט והביט מהורהר לעבר ההרים הירוקים המקיפים את האגם עצום המימדים. "אתה יודע דן, אם הייתי חושב בכל יום ויום שאני עומד לבנות אימפריה של מיליארדים, הפחד היה משתק אותי" הוא אמר.

 

האיש התחיל את חייו בשכונה עניה של לוס אנג'לס וכמו בסיפורים היפים עבד כמתדלק בתחנת דלק וכמורט נוצות של עופות במפעל. היום, הוא חולש על אימפריה גלובלית שהקים בעשר אצבעות ... בתנאים שלו. יש לו בית שמשקיף על האגם לחופו עמדנו והוא שט בסירת מנוע אל המשרד, בניין בודד בסמוך לעיירה הציורית ולאתר הנופש היוקרתי.  Coeur d'Alene, Idaho האמינו לי, היא מקום מופלא אבל מאוד נידח. מי שרוצה אותו מגיע אליו בטיסה ל- Spokane, Washington המרוחקת כ- 50 ק"מ (אני מוכרח לציין שחיכתה לי שם נהגת בעלת יופי נדיר בלימוזינה לבנה, להסיע אותי לסוויטה במלון שבאתר הנופש) או נוחת על האגם כפי שהאיש עצמו אוהב לעשות. יש לו בית נוסף ב- Carmel Valley, California ובאזור ההוא מעסיקים אותו ענפים אחרים של ספורט מים שהוא כל כך אוהב, כמו צלילה וגלישת גלים.

 

"לא התכוונת מראש להיות מיליארדר, ריצ'ארד? לא היה לך מראש חזון לבנות חברת ענק?" שאלתי בתמיהה נזכר בכל סדנאות ההתפתחות האישית שעברתי בימי חיי. הוא הושיט לי בירה צוננת מתוך הצידנית וצחק. "ודאי שכן" הוא אמר. "כשהייתי נער הצטלמתי גם אני כשפרצופי בתוך חור במין פוסטר של שער המגאזין פורבס. תמיד ידעתי שאני רוצה ללכת בגדול ולהיות מאוד עשיר. אבל אחרי שהתחלתי לבנות את העסק שלי, מהר מאוד למדתי שעדיף לי להתמקד בצעד הבא, בדבר ההגיוני הבא שצריך לעשות. להקים חברת ענק? את זה לא היה לי שמץ של מושג איך עושים. הצעד הבא נראה לי כמו משהו הרבה יותר אפשרי. ואחרי עוד צעד ועוד צעד ועוד אחד, והנה אנחנו כאן".

 

הוא הניח את הבירה וחבט בכדור.

 

"בוא נעלה על הסירה, נשוט לאי ונסיים את זה כמו שצריך לפני שיחשיך" הוא אמר.

 

"בדיוק", חשבתי.

 

_________________________________________

 

ד"ר דן הרמן הוא אסטרטגי עסקי ושיווקי שעוזר לחברות בארץ ובעולם להשיג מטרות מאתגרות בדרכים יצירתיות. הוא משלב אסטרטגיה עסקית, חדשנות, מיתוג, שיווק ופרסום – בתהליך אינטגרטיבי. הרקע המקצועי הייחודי שלו כולל תפקידי ניהול בכיר בחברות, ניהול במשרדי פרסום, עבודה עם חברות מיתוג, יזמות עסקית וייעוץ אסטרטגי לחברות בארץ ובעולם. ספריו ומאמריו בתחומי האסטרטגיה, המיתוג והשיווק ראו אור בישראל, ארה"ב, רוסיה, הודו ובמדינות אחרות.

 

חברת יתרונות תחרותיים בהנהגתו, היא חברה לייעוץ אסטרטגי ולשירותי שיווק שיש לה גם יכולות ביצוע מתקדמות בתחומי המיתוג, הפרסום והשיווק הדיגיטלי.

 

רוצים לברר איך נוכל לעזור לכם להשיג את מטרותיכם?

בואו נדבר: 03-6436186, או- contact@itronot.com

 

 

 

 

Please reload